Sunday, March 27, 2011

KEMAS

 

muffin blueberry dan pisang (2 in 1 pack) - RM6.00 (harga promotion)

Salam, kali ni kita lari sedikit dari tajuk beri resepi ya, ni saja nak masukkan gambar "Try Test Market" ha ha... tak sangka kejap je licin.. syukurrr


kek labu kurma dan yg hitam tu kek prun (masing2 seberat 350g dan berharga RM12.00 setiap satu

Minggu lepas kak ita ada buat sikit jualan untuk kawan2 kakak di KEMAS, iaitu muffin blueberry dan pisang (2 in 1 pack), kek labu kurma (untuk melihat lebih banyak gambar kek boleh pergi ke rumah saya yg satu lagi, http://norrelcookiesandcakes.blogspot.com) dan kek prune. Terima kasih buat Kak Hanim yg merupakan guru tadika KEMAS di Kampung Padang Balang, yang rajin memperkenalkan kepada ibu2 dan guru2 disana dan yang bestnya semasa akak pegi keTadika Kemas tersebut, ada pulak lawatan ke Balai Bomba Taman Melewar. Dan lagi yg gempaknya, akak bersama 2 orang anak akak dapat merasa menaiki trak/kereta bomba tersebut (peluang seumur hidup ni!), kalau tak kerana ikut mereka ke sana tak dapatlah kami merasa pengalaman tersebut, syok habis... gamat ngan suara siren dan anak2 tadika (kebetulan trip akak tu pulak bersama sekumpulan gadis2 kecil (anak2 tadika KEMAS yg perempuanlah ni maksudnya) apalagi menjerit2lah, gamat gaklah dalam trak tu. Sesudah itu ada pulak aktiviti pancutan air, habis basah kami dek air yg meninggi laksana banguna 2 tingkat... peristiwa ini pasti kami kenang... terima kasih TADIKA KEMAS KAMPUNG PADANG BALANG .. nanti akak upload gambarnya ya..

ni kek labu kurma seberat 350gm atau acuan 7X3".. memang sodap, baupun mengancam!!


Seperti dijanjikan akak uploadkan gambo masa pergi Bomba, tapi gambonya tak begitu cantik kerana hanya menggunakan handphone, yalah tak tau nak ke sana ya tak, apa2halpun layan jelah key..

Anak2ku sedang menunggu giliran untuk menaiki kereta bomba





Sorang Mat Bomba sedang menerangkan cara2 memakai safety life jacket

 


Kakakku "Cikgu Hanim" yang menjayakan lawatan ini


Khusyuknya anak2 tadika Kemas Padang Balang mendengar penerangan yang diberikan


No comments:

Post a Comment